Rebranding
.
Strategi
Design
Art-direction
Merkevare og profil
Kampanjeelementer
Fra sin spede begynnelse, har Corvus Energy vokst ut av en garasje i Canada til å bli en global aktør innen maritim fremdrift.
Utfordring.
Selv om navnet Corvus er latin for kråke og betegnelsen på et stjernetegn på den sørlige halvkule, var det få eller ingen visuelle signaler om selskapets kjerneområde i opprinnelig visuell profil. Med en global satsing på trappene, fikk de også et tydelig behov for en moderne og sterk identitet.
Løsning.
Vi utformet en ny logo med et klart og tydelig symbol som dynamisk beskriver virksomheten – en skjematisk illustrasjon av et batteri. Den oransje sirkelen ble beholdt for å skille Corvus fra konkurrenter i samme marked, hvor det ofte brukes grønt. En bold sans serif-font danner også grunnlaget for navnetrekket.
Paletten ble utviklet med havet i tankene, der den oransje aksentfargen i logoen blir ekstra synlig.
Med mange bruksområder, er det viktig med gjenkjennbarhet. Ikoner og fonter bygger på prinsippet om at selv om teknologien bak produktene er kompleks, er det en enkel avgjørelse å ta dem i bruk.