Bildet viser grafer og analyser
Analyse
Digital markedsføring
Innsikt

Resultatbasert markedsføring

Bjørn Stian Bjoarvik, leder for forretningsutvikling
Bjørn Stian Bjoarvik
Leder for forretningsutvikling

Picapoint benytter kanaler som Google AdWords, Displaynettverk, Facebook, Instagram, banner-annonsering og e-post, som gir god målbar effekt.

Å nå ut til riktig målgruppe, med riktig budskap, til riktig tid, er selve kunsten med digital markedsføring.

FAQ om resultatbasert markedsføring

Hva er resultatbasert markedsføring?

Resultatbasert markedsføring er en måte å kjøpe annonseplass på der man bare betaler for resultatet – altså klikk, visninger, salg osv.

Hva er forskjellen på resultatbasert markedsføring og «vanlig» markedsføring?

Ved resultatbasert markedsføring, betaler man bare dersom noen utfører en ønsket handling – for eksempel klikker på annonsen din.
I tradisjonell markedsføring, betaler man for annonseplassen eller antall visninger/seere.

Hvilke fordeler har resultatbasert markedsføring?

Det er enkelt å få resultater for pengene man investerer, siden man bare betaler for et ønsket resultat.